☽ Zadumam ☾: Czytanie książek

środa, 1 lipca 2015

Czytanie książek

Dziś już pierwszy lipca, więc wakacje bezdyskusyjnie ruszyły. Zawsze mam wielki dylemat, czy na pewno w miarę dobrze uda mi się wykorzystać ten czas. Aby tak się stało, mam zamiar naczytać się książek za wszystkie czasy. Niestety w ciągu roku szkolnego udało mi się przeczytać... aż wstyd się przyznać, wyłącznie jedną książkę. Pewnie, że miałam ochotę sięgnąć po więcej tytułów, ale zawsze; a to brakowało czasu, a to myślałam, że pożyteczniej będzie wziąć do ręki podręcznik szkolny itd. 
Cieszy mnie, że udało mi się przeczytać już jedną, grubą książkę - Metro 2034, którą dostałam na Święta od koleżanki. Spodobała mi się poprzednia część, tj. Metro 2033, więc "pożarłam" ją ze smakiem.☺
Kilka dni temu, całkiem z nudów, przywiało mnie do mojej ulubionej biblioteki. Na prawdę ją uwielbiam, jest mała, ciemna, a w powietrzu unosi się zapach starych książek, ponieważ posiada takich wiele. Sama byłaby dobrym miejscem do opisania w książce. Wracając do rzeczy, szukałam czegoś dla siebie co by mnie zainteresowało. Było wiele ciekawie wyglądających książek, ale zdecydowałam się na Władcę Marionetek. W gruncie rzeczy niepozorna, wydaje się być lekka do czytania. Zaczęłam ją w zeszłym roku, jednak przeczytałam tylko kilka kartek. Nie dlatego, że mi się nie podobała, ja po prostu często tak miałam. Chciałam przeczytać jak najwięcej, a co do czego wielu tytułów nie kończyłam.
Myślę, że gdy kolejny raz pójdę do biblioteki, wypożyczę sobie coś naukowego. Przy ostatniej wizycie przeglądałam dział z tego typu książkami, większość z nich jest dość stara, ale to właśnie dodaje im charakteru. Interesuję się astronomią i fizyką, nawet książka, którą jako jedyną przeczytałam podczas roku szkolnego poruszała tego typu tematy, była to Krótka historia czasu Stephena Hawkinga. Pożyczył mi ją mój nauczyciel fizyki. Na prawdę, polecam każdemu, kogo choć odrobinkę fascynuje otaczający nas Wszechświat. Książka napisana w bardzo dobry sposób, nie trzeba być zaznajomionym z naukowym językiem.
A Wy jakie książki lubicie czytać? Będę wdzięczna, jeśli podzielicie się jakimiś ciekawymi tytułami.☺

6 komentarzy:

  1. Książki są najfajniejsze na świecie :D Uwielbiam czytać, ale nie lubię ograniczeń. Wolę czytać książki, które lubię niż lektury szkolne. No, a są to oczywiście książki fantasy, które uwielbiam. Mogę Ci na pewno polecić "Miecz prawdy" Terrego Goodkinda - 17 tomów, ale świetna powieść :D Pozdrawiam!
    indywidualnyobserwator.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy tytuł ode mnie: Więzień Labiryntu , nie wiem jak reszta części bo prawdopodobnie ktoś buchnął druga cześć z biblioteki i chyba będę musiała się w końcu wybrać do księgarni... wtedy ci powiem czy warto przeczytać, O i Gra Endera ale tylko pierwsza część jest genialna druga i trzecie są dobre, a czwartą już nie doczytałam, nie byłam wstanie. I trzecia książka to: Diabeł, Autobiografia autorki Tosca Lee.
    Może się skuszę w te wakacje na Krótką historię czasu... To może być nawet ciekawe
    Pozdrowienia
    Randaksela
    Zorza poranna
    Pudełko w piwnicy

    OdpowiedzUsuń
  3. O to w wakacje będzie nadrabianie zaległości książkowych :D jedną książek jak to możliwe. Ja miałam okazję mieć "Metro 2033" ale i tak w końcu nie przeczytałam może w wakacje się skuszę jeszcze raz. Za to moja biblioteka jest ogromna jak pierwszy raz weszłam się zgubiłam. A w wakacje chce kilka przynajmniej bibliotek we Wrocławiu przebuszować :D
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja czytam głównie fantasy i obyczajowe. No i nie zapomnijmy o kryminałach! Polecam Ci kryminały Aghaty Christie. Są serio świetne.
    http://ci-nnamon-girl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja aktualnie zapoznaję się z twórczością Amerykanki Lauren Kate. Szczególnie przypadła mi do gustu jej książka pt. "Łza". Polecam :) Pozdrawiam i zapraszam do mnie: ducere-me-in-lucem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. nie jestem największą fanką książek, ale Paulina je kocha ;d
    fajnie piszesz i powodzenia dalej :)
    http://palaania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za wszystkie wnoszące coś komentarze.☺