☽ Zadumam ☾: Serialowy TAG książkowy

piątek, 24 lipca 2015

Serialowy TAG książkowy

Jakiś czas zostałam nominowana przez Autorkę bloga Cordragon, do bardzo ciekawego TAG'u książkowo-serialowego. Już wiem, że w moim przypadku będą w odpowiedziach znajdowały się same książki, ponieważ seriali w ogóle nie oglądam (kiedyś tylko lubiłam Alfa ).

Książka, która sprawiła, że oczy ci łzawiły jednocześnie ze śmiechu, wzruszenia i bezradności.
Hm, ciekawe. Na myśl przychodzi mi "Metro 2033", szczególnie jego finał. Tylko trochę średnio z tym śmiechem, podczas czytania wywoływany on był u mnie głównie przez myśl, jaka to ludzkość jest bezmyślna.

Książka, która twoim zdaniem powinna być o wiele bardziej znana. 
Sądzę, że seria książek z Kościanym Przyjemniaczkiem zasługuje na większy rozgłos. Myślę, że sama postać niezwykłego szkieletu, mogłaby równać się z superbohaterami typu Spiderman lub Batman. Uwielbiam go.☺


Bohater książkowy, wobec którego masz mieszane uczucia.
Od razu przychodzi mi do głowy niezwykle znana postać Ani z Zielonego Wzgórza. Czytałam ją jak i "Drogę do Zielonego Wzgórza". Kiedyś bardzo podobało mi się to, że moja fikcyjna imienniczka ma tak wybujałą wyobraźnię, potrafi czerpać radość ze wszystkiego co spotka ją na drodze, ale gdy głębiej się zastanowię, to irytuje mnie jej dziecinność i to uwielbienie "romantyczności".

Książka, której kontynuacji byś pragnęła.
Trochę trudne pytanie, jedyne co nasuwa mi się na myśl, to że miło by było, gdyby powstała kontynuacja bardzo schizowej książki "Wróg" Charliego Higsona.

Książka, którą polecił ci członek rodziny.
Niestety w mojej rodzinie tylko ja czytuję książki, więc nikt żadnej nigdy mi nie polecił. Mogę najwyżej wspomnieć, że tata kiedyś kupował mi masę książek, ale to raczej nie tyczy się tego pytania.

Książka, która niejednokrotnie cię zaskoczyła.
Cóż, jeszcze jej do końca nie przeczytałam, został mi mały kawałek, ale mogę już tak powiedzieć o "Desperacji" Stephena Kinga.

Książka, która pozytywnie cię zaskoczyła, ponieważ nie spodziewałaś się po niej zbyt wiele.
Może "Wyspa na ulicy Ptasiej". Nie lubię książek nawiązujących do czasów wojny, ale ta była całkiem przyzwoita i ciekawa.

Książka, której sukcesu nie potrafisz zrozumieć.
Szczerze powiem, że nie ma takich książek. Z jednej strony mogłabym wymienić masę czytadeł, np. "Zmierzch" albo "50 twarzy Greya", ale byłoby to spowodowane jedynie faktem, że nie są one w moim guście. Wielu innym osobom bardzo się one spodobały, więc rozumiem ich sukces.

 





Książka, po którą raczej byś nie sięgnęła, gdyby nie intrygujący czy enigmatyczny tytuł.
A tu całkiem ciekawa historia. Lata temu znalazłam w składziku starą książkę, która nawet nie mam pojęcia jak się tam znalazła. Po krótkim opisie z tyłu okładki nie wiele dało się zrozumieć, ale zachęcił mnie właśnie jej tytuł, i nie tylko, z pozoru ohydna oprawa graficzna również. "Gen" Harrego Adama Knighta.







Bohater, którego lubisz mimo jego trudnego i ciężkiego charakteru.
Jak najbardziej mogę wspomnieć tu o Hunterze występującym w "Metro 2033", chociaż prawdziwie ciężki orzech do zgryzienia robi się z niego w "Metro 2034". Małomówny, wydaje się być także okrutny, jedna część twarzy zdeformowana - dla mnie jak najbardziej na tak.☺

Książka, do której masz ogromny sentyment.
Już wspomniałam o tej książce na blogu. Jest to "Krótka historia czasu" Hawkinga. Sentyment mam dlatego, bo pożyczył mi ją pan z fizyki, gdy zobaczył, że o Hawkingu napisałam w swojej pewnej prezentacji na konkurs UG. Dostał ją niedawno przed tym na urodziny od syna, hm, no nie wiem, dla mnie był to niezwykle miły gest z Jego strony.☺

I oczywiście na koniec dziękuję za nominację, bardzo spodobał mi się ten TAG.☺

22 komentarze:

  1. Gratuluje nominacji :). Bardzo fajny Tag, pierwszy raz z takim się spotykam. Pozdrawiam!

    + Proszę o kliknięcie w link rzeczy w najnowszym poście: lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwszy raz widzę taki tag :D Nigdy nie przestaną mnie zadziwiać te pomysły na tagi: serialowy, filmowy, herbaciany, smerfny itd. itd. Ja zupełnie nie rozumiem sukcesu tych książek, które wymieniłaś. Nie czytałam ich, więc może nie powinnam oceniać, ale jakoś mnie nie kręcą tego typu książki.

    Pozdrawiam
    http://blog--ksiazkoholiczki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Super tag! ;)
    Uwielbiam takie blogi. Ja już obserwuję, mam nadzieję że się odwdzięczysz. :)
    Mój blog, zapraszam!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kocham książki Kinga i Hawkinga <3

    Zapraszam na nowy przepis
    Stylizacje, moda, uroda

    OdpowiedzUsuń
  5. nie wiem czy tylko ja tak mam, ale jeśli spodoba mi się jakaś książka to faworyzuje ją do czasu aż nie przeczytam następnej równie fajnej :P dlatego na wszystkie pytania odpowiadałabym tą jedną. Tag bardzo fajny, ale spotykam się z nim po raz pierwszy :3

    http://sometimes-my.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Warto przeczytać "Krótką Historię Czasu"? Bo zapisałam się na listę oczekujących w bibliotece i jakoś od 5 miesięcy dalej jej nie mam, widać sporo osób na nią poluje xD Bardzo ciekawy tag :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci ją polecam. :D Nie ma tam żadnych wzorów, żadnego pseudonaukowego gadania, ogółem napisana językiem, który każdy przeciętny człowiek zrozumie. I oczywiście jest mega interesująca. :)

      Usuń
  7. Same mroczne tytuł :) no, może oprócz "Krótkiej historii czasu", ale jak ktoś nie znosi fizyki to też to jest mroczny tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i oprócz "Ani z Zielonego Wzgórza". :D

      Usuń
    2. "Ania" jest bardzo mroczna! Nie cierpię jej :)

      Usuń
  8. Też nie rozumiem fenomenu "50 twarzy graya", jakoś ani język ani fabuła nie wydaje mi się na tyle dobra, żeby nazywać tą książkę dobrą :)
    http://przygody-mileny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie znam tego serialu, który oglądałaś, ale tytuł mnie zaintrygował. Ciekawe odpowiedzi, o pomyśle TAG-u nie wspomnę, hah. Żartuję.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. "Metro 2033" było naprawdę świetne, czego niestety nie mogę już powiedzieć o "2034". Wszyscy bohaterowie bez wyjątku, nie tylko Hunter, tak mnie irytowali, że ciężko mi było dobrnąć do końca. Diametralnie różne książki.

    OdpowiedzUsuń
  11. Och też zostałam nominowana do tego tagu. Bardzo fajne odpowiedzi. Haha tak "Pięćdziesiąt twarzy Graya" każdy krytykuje ale i tak czytał. Przecież fajna była. No ale jak nie w twoim guście to jeszcze nic strasznego. ☻
    http://kochamczytack.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Też mam do zrobienia ten TAG :D Ogólnie bardzo mi się podoba, że się rozpisałaś, a nie odpowiadałaś jednym słowem. Niestety, nie znam książek, które wymieniłaś. Pozdrawiam!
    indywidualnyobserwator.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. świetne książki czytasz *,*
    Jak najbardziej w moim guście :D

    Zapraszam!
    Gabrielle->Klik!

    OdpowiedzUsuń

  14. Oi linda!
    Gostei muito de conhecer o seu blog.
    Eu estou achando que ele é muito estiloso, tem uma visualização muito bonita e é cheio de informação útil.
    Dé uma passadinha no meu blog, você vai adora ele tanto quanto eu adorei o seu.
    Se gostar, me siga. Mas se você não gosta.......
    ME SIGA mesmo assim!!! rsrsrs
    Beijokas!!
    http://viciadasemlivros911.blogspot.com.br

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten TAG jest chyba jedynym, który toleruję i rozumiem. Fajnie, że na każde pytanie odpowiedziałaś tak szczegółowo i ciekawie. Niestety nie czytamy takich samych książek, ale książkoholik, to książkoholik ;)

    niutta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. A ja właśnie to w Ani uwielbiam. Jej dziecinne spojrzenie na świat i patrzenie na rzeczywistość z miłością...
    Aż chce się pożyczyć od niej różowe okulary!

    zapraszam do mnie (dodaję Twój blog do ulubionych): www.przerwa-na-ksiazke.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Udzieliłaś bardzo ciekawych odpowiedzi. Ja mieszane uczucia mam do Sherlocka Holmesa. Niby był uważany za genialnego detektywa ale kiedy nie miał żadnych spraw to bawił się w narkotyki i to mi się w nim nie podoba.

    Mój kawałek internetu

    OdpowiedzUsuń
  18. Inna edycja tego TAG-u i niezwykle kreatywna :) Pozdrawiam i zapraszam, Maniaczka ;)
    countrywithbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie przepadam za ,,Greyem". Jak dla mnie jako książka i film była dosyć... dziwna. Za to mojej siostrze się podobała.

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za wszystkie wnoszące coś komentarze.☺